Search This Blog

Tuesday, September 20, 2011

Apom dot-dot aku di Bazaar Ramadhan Mata Ayer

Setelah agak berkemahiran membuat apom dot-dot, aku mencuba mengkomersialkan secara suka-suka. Just for fun kata orang. Aku menghubungan Kak Ina penjual kueh di Bazaar Ramadhan Mata Ayer untuk mendapatkan persetujuannya untuk menumpang apom aku ni di gerainya.




Mula-mula aku cuba hantar 50 pcs untuk test market. Aku agak risau kot-kot apom aku ni tak laku. Lepas waktu berbuka aku dapat sms drp Kak Ina. Dia mengatakan apom aku laku habis, macam pisang goreng panas. Hari kedua dan hari-hari seterusnya aku meningkat jumlah apom daripada 60 hinggalah ke 100 pcs. Alhamdulillah habis semuanya.






Menurut Kak Ina, pukul 4.00 petang dah ada peminat setia menanti kehadiran apom aku ni. Aku ingatkan kanak-kanak je yang minat, rupa-rupanya orang dewasa pun turut berminat. Antara peminat apom ni datang daripada penjual-penjual di Bazaar Ramadhan itu sendiri.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...